Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2021. 11. 22-től.

 

Jelen Általános Szerződés Feltételek (ÁSZF) tartalmazza a MicroSmart Kft. (továbbiakban “Szolgáltató”) tulajdonában lévő www.esmart.hu (továbbiakban “Honlap, Weboldal vagy Webáruház”) weboldal szolgáltatásainak igénybevételi feltételeit.

1. Általános adatok és elérhetőségek

1.1. Szolgáltató adatai:

  • A szolgáltató neve: MicroSmart Kft.
  • A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 3711 Szirmabesenyő, Kölcsey Ferenc utca 31.
  • A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@esmart.hu
  • Cégjegyzékszáma: 05-09-034863
  • Adószáma: 27507579-2-05
  • Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
  • Telefonszáma: +36 20 566 3450
  • A szerződés nyelve: magyar
  • Weboldal elérhetősége: www.esmart.hu

1.2. A tárhely-szolgáltató adatai:

  • Cégnév: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
  • Adószám: 14571332-2-42
  • Cégjegyzékszám: 01-09-909968
  • Telefon: +36 1 789-2-789
  • Email: support@tarhely.eu
  • Iroda: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

A webáruház működésével, a megrendelések és a kiszállítások folyamatával kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdések esetén a fent megadott elérhetőségeinken a rendelkezésére állunk.

1.3. ÁSZF-fel kapcsolatos tájékoztatások

Az ÁSZF nem kerül iktatásra, az utólag nem hozzáférhető, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, ezáltal nem minősül írásbeli szerződésnek és magyar nyelven készül. A Szolgáltató magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Az ÁSZF folyamatosan elérhető a weboldalon. Amennyiben a Szolgáltató módosítja az ÁSZF-et, úgy a korábbi ÁSZF-ek szintén elérhetőek a weboldalon.

Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására azzal a feltétellel, hogy a  módosítás a Felhasználó szerződéses kötelezettségeit nem teheti terhesebbé, szerződésben biztosított jogait nem vonhatja el, jogállását hátrányosabbá nem módosíthatja. A feltételek módosítása a módosított feltételeknek a honlapon történő közzétételét követően léphet hatályba, és a hatályba lépést megelőzően létrejött szerződéseket nem érintheti.

2. A weboldalon megvásárolható termékek köre és ára

A Szolgáltató a weboldalon feltünteti az elérhető és megrendelhető termékek lényeges adatait, azaz a termék nevét, gyártójának megnevezését, a termék leírását, a termék fotóját és árát.

A Szolgáltató a weboldalon okosórákat, ezek tartozékait és egyéb műszaki cikkeket értékesít.

A weboldalon feltüntetett árak magyar forintban (HUF-ban) értendők, azok bruttó összegek, tehát az ÁFÁ-t tartalmazzák. A termékek feltüntetett ára nem tartalmaz szállítási vagy csomagolási költségeket. A termék feltüntetett ára egy darabra értendő.

Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a Felhasználót tájékoztatja és amennyiben a megrendelést valós áron teljesíteni tudja, akkor felkínálja az adott termék(ek) valós áron való megvásárlásának lehetőségét a Felhasználónak, de a Felhasználó nem köteles a Szolgáltató által felkínált áron megvásárolni a termék(ek)et, azaz jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználót ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.

Hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os illetve 1 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, viszont a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 3000 Ft-os termék esetén az 50%-os kedvezmény feltüntetése mellett 300 Ft-ért kínált termék)

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, akkor a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

A weboldalon feltüntetett adatok és információk nem minősülnek ajánlattételnek, vagy a szerződés létrejöttére vonatkozó ajánlatnak.

A termékképek tájékoztató jellegűek, eltérhetnek a valóságtól. A termékek leírása és specifikációi tájékoztató jellegűek, a tévedés vagy az elírás jogát fenntartjuk.

A termékek magyar nyelvű használati útmutatói digitálisan elérhetők a weboldalon a Letöltések menüpontból.

3. Regisztráció és vásárlás

A regisztráció nem kötelező, lehet regisztráció nélkül, vendégként is vásárolni a weboldalon A regisztrált felhasználók saját fiókkal rendelkeznek (a weboldalon a „A fiókom” menüpontban), ahol a Felhasználók ellenőrizhetik a leadott rendeléseket, módosítani tudják a megadott felhasználói adatokat, a jelszót, a szállítási és a számlázási címet.

Regisztráció, illetve vásárlás esetén az alábbi adatokat szükséges megadni: Név, Cím, Telefonszám, Email-cím, Számlázási név (opcionális), Számlázási cím (opcionális).

Felhasználó a weboldalon történő regisztrációval vagy vásárlásával kijelenti, hogy elfogadja a jelen ÁSZF-ben és a weboldal adatkezelési tájékoztatójában foglaltakat és hozzájárul az adatkezeléshez. Felhasználó a regisztráció és a vásárlás során köteles valós adatokat megadni, ellenkező esetben a felek között a szerződés nem jön létre. Szolgáltató kizár minden felelősséget abban az esetben, ha a Felhasználó más nevében, más adataival használja a weboldalt. A Felhasználó által megadott téves, valótlan vagy pontatlan adatokra visszavezethető problémákért, például szállítási késedelemért, vagy a megrendelés teljesítésével kapcsolatos bármilyen egyéb problémáért, kárért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. Szolgáltatót az abból adódó károkért nem terheli felelősség, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

4. Megrendelés

4.1. A Felhasználó a regisztrációját követően be tud jelentkezni a webáruházba, vagy amennyiben nem kíván regisztrálni, úgy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

4.2. A Felhasználó a megvásárolni kívánt termékek darabszámát be tudja állítani.

4.3. Vásárlási szándék esetén a Felhasználó a kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. A Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. A „kosár” ikon mellett megtalálható a kosárba tett termékek vételára.

4.4. Amennyiben a Felhasználó nem kíván további termékeket vásárolni, köteles ellenőrzni a megvásárolni kívánt termékeket, illetve darabszámukat. A Felhasználó a kosáron belül az „X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. A mennyiség véglegesítéséhez a „kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

4.5. A Felhasználó, amennyiben meg kívánja vásárolni a kosárba tett termékeket, a „Tovább a pénztárhoz” ikonra kattint. Ezt követően a Felhasználó kiválasztja, illetve beírja a szállítási címet, telefonszámot, email címet, illetve indokolt esetben az adószámot, számlázási adatokat, majd kiválasztja a szállítási és a fizetési módot. A Felhasználó az alábbi fizetési módok közül tud választani:

4.5.1. Fizetési módok:

  • Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
  • Fizetés átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
  • Fizetés online bankkártyával: A Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató (OTP Simplepay) biztonságos fizetési rendszerén keresztül.

4.5.2. Szállítási költség:

  • Minden szállítás ingyenes Magyarországon belül előre fizetés esetén (előre utalás vagy bankkártyás online fizetés esetén).
  • Az utánvét díja 890 Ft.

4.6. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti a Szolgáltató egyéb, rendeléssel kapcsolatos igényét.

4.7. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

4.8. A visszaigazoló emailben található fizetendő összeg a megrendelés alapján minden fizetendő költséget tartalmaz. A számlát és adott esetben a jótállási jegyet a kiszállításra kerülő csomag tartalmazza. A Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni és a termékeken, valamint a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, továbbá sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

4.9. A Felhasználó e-mailben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben a megrendelés véglegesítésének időpontjától számított 48 órán belül a Szolgáltató nem igazolja vissza a megrendelést, akkor a Felhasználó az ajánlattételi vagy szerződéskötési kötelezettsége alól mentesül. A megrendelés azon időponttól kezdődően minősül visszaigazoltnak, amikor a visszaigazolás a Felhasználó számára elérhetővé válik. A Szolgáltatót nem terheli a visszaigazolásra vonatkozó felelősség olyan esetekben, melyek során a megrendelést visszaigazoló e-mail a Felhasználó által használt e-mail rendszer konfigurációjából, e-mail fiókjának telítettségéből, vagy szűrő, illetve spam szűrő beállításaiból kifolyólag nem érkezik meg. A weboldal által küldött e-mailes automatikus visszaigazolás csak egy értesítés arról, hogy a megrendelést a Szolgáltató fogadta, de ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlattétel elfogadásának, nem keletkeztet szerződést a felek között.

4.10. A felek közötti a szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató az automatikus visszaigazoló e-mailen kívül e-mailben visszaigazolja a megrendelést megadva a megrendelés részleteit és a teljesítés várható időpontját és ezzel elfogadja a Felhasználónak a megrendelés leadásával létrejött ajánlattételét.

4.11. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, amennyiben a szerződés a Szolgáltató és a Fogyasztó között jön létre.

5. A megrendelések teljesítése

A megrendelések feldolgozása és a Szolgáltató által elfogadott megrendelések teljesítése munkanapokon 8:00 óra és 16:00 óra történik. A 8:00 óra és 16:00 óra közötti időszakon kívüli időpontokban beérkező megrendelések feldolgozása a következő munkanapon beérkezési sorrendben történik.

A Szolgáltató a megrendelt termékek teljesítését a tőle telhető legrövidebb határidőn belül, általában 5 (öt) munkanapon belül teljesíti, de maximum 30 (harminc) munkanap a teljesítési határidő. A Szolgáltató e-mailben visszaigazolja, hogy mikor várható a megrendelés teljesítése. A felek között létrejövő adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a megrendelt termékek tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó pedig a számára visszaigazolt megrendelésben feltüntetett vételár megfizetésére és a megrendelt termékek átvételére köteles. Amennyiben a Szolgáltató a teljesítéssel kapcsolatosan késedelembe esik, akkor a Felhasználó póthatáridőt jelölhet meg, ha pedig a Szolgáltató a póthatáridőig sem teljesíti a szerződésben foglaltakat, akkor a Felhasználónak jogában áll a szerződéstől elállni.

Ha a Szolgáltató a megrendelésben szereplő termékeket nem tudja teljesíteni – mert a termék nem áll rendelkezésre, nem beszerezhető, a termék gyártása megszűnt – akkor erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatja és a Szolgáltató kártérítéssel tartozik Felhasználó felé amennyiben Szolgáltató nem tudja bizonyítani, hogy a meghiúsulás oka az ellenőrzési körén kívüli, elháríthatatlan és előre nem látható volt.

6. Elállási jog

6.1. A jelen pontban foglaltakat kizárólag a Szolgáltató és a Fogyasztó között létrejött szerződésekre kell alkalmazni. Fogyasztónak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.

6.2. A Fogyasztót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg, azaz ezen határidőn belül visszaküldheti a terméket.

A Szolgáltató által biztosított, a Fogyasztóra nézve kedvezőbb elállási határidő:

6.3. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 1.§ (4) bekezdése alapján a Szolgáltató olyan kötelezettségeket vállalhat, melyek a Fogyasztóra nézve a rendeletben foglaltaknál kedvezőbbek.

Erre tekintettel a Szolgáltató a fogyasztó javára eltér a rendeletben előírt szabályoktól, ezáltal a Fogyasztó indokolás nélküli elállási jogának gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.4. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

6.5. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

6.6. A Fogyasztó az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján gyakorolhatja, mely a jelen ÁSZF végén is megtalálható (2. számú melléklet).

6.7. A Fogyasztó az elállási jogát több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 30 napon belül gyakorolhatja.

6.8. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztó köteles viselni tekintettel arra, hogy a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

6.9. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállással kapcsolatban a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

6.10. A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

6.11. A Fogyasztó elállása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, azaz a szállítási díjat is.

6.12. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

6.13. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a kifizetett összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.14.  A Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

6.15. Elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 30 (harminc) napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

6.16. A Fogyasztó az elállási jogát a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, telefonon, vagy akár személyesen is gyakorolhatja. Postai úton történő elállás esetén a postára adás időpontja vehető figyelembe, telefonon történő elállás alkalmával pedig a telefonhívás időpontja. Postai úton történő elállás esetén a Szolgáltató csak ajánlott küldeményként való feladást fogad el. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

6.17. Kérjük, hogy az elállási szándékot lehetőleg előre szíveskedjenek jelezni alapvetően írásban email útján, mert csak előre történő egyeztetés után áll módunkban a visszaküldött csomagot átvenni.

6.18. A Szolgáltató a visszaküldött termékekről kicsomagoló videót készít, mely igazolja a termék visszaküldéskori állapotát.

6.19. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Fogyasztó akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az értékcsökkenés mértékét Szolgáltató jogosult egyoldalúan meghatározni. Amennyiben a visszaküldött termék tekintetében a Szolgáltató értékcsökkenést állapít meg, akkor a Szolgáltató a vételár visszatérítése esetén a Fogyasztó által kifizetett összegből jogosult levonni az értékcsökkenés összegét, és ezen csökkentett összeget fizeti vissza.

7. Jótállás, szavatosság

Az ÁSZF jelen pontja esetén fogyasztónak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.

7.1. Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a Ptk. kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

7.2. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

A fogyasztónak köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.3. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztónak minősül Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt

felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.4. Jótállás (fogyasztóval kötött szerződés esetén)

Milyen esetben élhet a Felhasználó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama az eladási árhoz igazodik az alábbiak szerint:

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a fentiekben kifejtett, termék-és kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezésekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

8. Panaszügyintézés

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. 2.§ a) pontja alapján az ÁSZF jelen pontja szerint fogyasztónak minősülnek az alábbi személyek:

Az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

8.1. Általános információk

A Fogyasztó a termékkel kapcsolatos kifogásait a Szolgáltató 1.1. pontban rögzített elérhetőségein terjesztheti elő telefonon, emailben vagy postai úton megküldött levélben.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el. Ezt a számot a Szolgáltató az Fogyasztóval köteles közölni.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a telefonon közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg köteles megküldeni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a) a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával fogyasztóvédelmi hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el.

A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre indult eljárásában az azonos hatáskörű hatóságok közül az a hatóság jár el, amelynek illetékességi területén

  1. a) a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában értesítési címe (a továbbiakban együtt: lakcím), vagy székhelye, telephelye, fióktelepe (a továbbiakban együtt: székhely) van,
  2. b) az ügy tárgyát képező ingatlan fekszik,
  3. c) a tevékenységet gyakorolják vagy gyakorolni kívánják, vagy
  4. d) a jogellenes magatartást elkövették.

8.2. Békéltető testület előtti eljárás

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségei az alábbiakban kerültek felsorolásra:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

8.3. Online vitarendezés

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Az eljárás úgy indítható meg, hogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

8.4. Bírósági eljárás

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében

9. Szerzői jogok

A Szolgáltató weboldalán megjelenített tartalom (grafika és egyéb anyagok, dokumentumok, a honlap felületének elrendezése, szerkesztése, a használt szoftveres és egyéb megoldások, védjegy, cégnév stb.) a Szolgáltató szellemi alkotása; kivételt képeznek ez alól a Weboldalon feltüntetett, a Szolgáltatótól eltérő személyek védjegyei. A szolgáltatás rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók, bármely ilyen jellegű tevékenység polgári és büntetőjogi eljárásokat vonhat maga után.

10. Adatkezelés

A Szolgáltató a Felhasználók személyes adatainak kezelésének feltételeiről Adatkezelési Tájékoztatót tart hatályban, amely a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képezi.

A Fogyasztók elállására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képezi.

Bankkártyás fizetés

Tudomásul veszem, hogy a MicroSmart Kft. (3711 Szirmabesenyő, Kölcsey Ferenc utca 31.) adatkezelő által az esmart.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: vezetéknév, keresztnév szállítási cím, számlázási cím, telefonszám, e-mail cím, fizetési tranzakcióval kapcsolatos adatok.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

 

A jelen ÁSZF 2021. november 22. napjától visszavonásig, illetve a további módosítások hatályba lépéséig marad hatályban.

Mellékletek:

 

2. számú melléklet

Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: *

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: *

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt